пятница, 12 сентября 2014 г.

Про профільне навчання

Перед кожним випускником школи постає проблема: «Ким бути?». І важливо вирішити її правильно, із урахуванням власних інтересів і схильносте та інтересів держави, тобто потреб ринку праці у тих або інших фахівцях, оскільки якщо не зважати на цей критерій, то дуже легко можна виявитися «дипломованим» безробітним. Як свідчить статистика, сьогодні серед безробітних –  кожна друга молода людина у віці до 30 років, кожний п’ятий –  випускник школи. У зв’язку з цим важливим соціально-економічним завданням є створення і послідовний розвиток системи профорієнтації. 





У школі, в основному, не вироблена система профорієнтаційної роботи. Можна сказати, що ця робота зі школярами здійснюється лише побічно, за допомогою вивчення навчальних предметів, через «різноманітні проби із виявлення в учнів ставлення, інтересів та здібностей до тих або інших видів діяльності, навчальних предметів, освітніх галузей» ( Концепція профільного навчання). Проте не секрет, що часто інтереси учня різнопланові: він любить музику і математику, історію, охоче займається іноземною мовою, до того ж відвідує ще й гурток технічної творчості або спортивну секцію і успішно зі всім цим справляється. Чимало і таких ситуацій, коли інтереси і схильності взагалі не виявляються.

Профорієнтація - зроби свідомий вибір.

http://prof.osvita.org.ua/uk/index.html

Про інтернет-проект "Профорієнтація"
Інтернет-проект "Профорієнтація" розрахований на школярів (випускників) та їхніх батьків, студентів, викладачів і методистів. Головне завдання проекту – допомогти сучасній молоді свідомо підходити до вибору майбутньої професії в залежності від індивідуальних психологічних схильностей; показати реальну ситуацію з дефіцитом професіональних кадрів на ринку України. 
Проект покликаний:
•    допомогти користувачам визначиться з майбутньою спеціальністю;
•    довести, що професійно-технічні спеціальності можуть бути так само успішні, як і престижна вища освіта;
•    показати нерозривний зв'язок між бажаною професією й необхідною освітою;
•    розкрити тенденції розвитку ринку праці в різних регіонах України;
•    описати специфіку різних спеціальностей;
•    виправити негативний імідж "непрестижних" спеціальностей;
•    надати користувачам необхідну контактну інформацію державних і недержавних організацій, що займаються питаннями профорієнтації й працевлаштування;

На сьогодні сайт проекту містить оглядові та аналітичні статті на тему освіти та профорієнтації в Україні. Також користувачі можуть пройти інтерактивне тестування для визначення своїх здібностей та схильностей

 Щоб пошукати відповіді на ці питання, ви можете завітати на портал Державної служби зайнятості України: 
http://ukrsocium.com/
Можна пройти профорієнтаційні тести у віртуальному кабінеті профорієнтації:
http://profi.org.ua/tests.shtml
Профільне навчання – вид диференційованого навчання.
Передбачає:
 врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів;
 створення умов відповідно до їхнього самовизначення.

Забезпечується за рахунок змін у:
 цілях;
 змісті;
 структурі;
 організації навчального процесу.

    Мета профільного  навчання:
  •  забезпечення  можливостей  для рівного  доступу  учнівської  молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової  допрофесійної  підготовки;
  •  гарантування неперервної освіти впродовж усього життя;
  • виховання особистості,  здатної  до самореалізації,  професійного    зростання  й  мобільності  в умовах реформування сучасного суспільства.

    Профільне навчання зорієнтоване на:
  • набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної,  дослідницько-пошукової  діяльності;
  • розвиток їхніх інтелектуальних,  психічних,  творчих,  моральних, фізичних, соціальних якостей;
  • прагнення до саморозвитку та самоосвіти.

    Основними завданнями профільного навчання є:
 створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки;
 виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого і професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору й оволодіння майбутньою  професією;
 формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенцій учнів на допрофільному рівні, спрямування підлітків щодо майбутньої професійної діяльності;
 забезпечення наступно-перспективних зв’язків між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю.

    Профільне навчання  ґрунтується на таких принципах:
  • фуркації (розподілі учнів за рівнем освітньої підготовки, інтересами потребами, здібностями і нахилами);
  • варіативності й альтернативності  (освітніх програм, технологій навчання і навчально-методичного забезпечення); 
  • наступності та неперервності (між допрофільною підготовкою і профільним навчанням,  професійною підготовкою);
  • гнучкості  (змісту і  форм організації профільного навчання, у тому  числі  дистанційного забезпечення,  можливості зміни профілю; 
  • діагностико-прогностичної реалізованості (виявлення здібностей учнів для  їх  обґрунтованої  орієнтації  на профіль навчання).

    Структура профільного навчання
    Профіль навчання -
  • спосіб організації диференційованого навчання,  який передбачає поглиблене  і професійно зорієнтованевивченя предметів;
  • визначається  з урахуванням освітніх потреб замовників освіти; кадрових, матеріально-технічних, інформаційних ресурсів школи; соціокультурної  і  виробничої  інфраструктури району,  регіону;  перспектив здобуття подальшої освіти і життєвих планів учнівської молоді.

    Напрями профільного навчання
    Профільне навчання  у  старшій школі здійснюється  за напрямами:
          Суспільно-гуманітарним (навчальні профілі: правовий, історико-правовий, економічний, філософський, педагогічний тощо)
          Філологічним (українська чи іноземна філологія)
          Природничо-математичним (математичний, фізико-математичний, хіміко-біологічний, хіміко-фізичний, біолого-географічний, еколого-географічний тощо)
          Технологічним  (виробничі технології, комп’ютерні технології)
          Художньо-естетичним (хореографічний, музичний, театральний, мистецтвознавство тощо)
          Спортивним (гімнастика, плавання, легка атлетика, туризм, спортивні ігри  тощо) 

Комментариев нет:

Отправить комментарий