Перед кожним
випускником школи постає проблема: «Ким бути?». І важливо вирішити її
правильно, із урахуванням власних інтересів і схильносте та інтересів держави,
тобто потреб ринку праці у тих або інших фахівцях, оскільки якщо не зважати на
цей критерій, то дуже легко можна виявитися «дипломованим» безробітним. Як
свідчить статистика, сьогодні серед безробітних – кожна друга молода людина у віці до 30 років,
кожний п’ятий – випускник школи. У
зв’язку з цим важливим соціально-економічним завданням є створення і
послідовний розвиток системи профорієнтації.
У школі, в основному, не вироблена система
профорієнтаційної роботи. Можна сказати, що ця робота зі школярами здійснюється
лише побічно, за допомогою вивчення навчальних предметів, через «різноманітні
проби із виявлення в учнів ставлення, інтересів та здібностей до тих або інших
видів діяльності, навчальних предметів, освітніх галузей» ( Концепція профільного навчання). Проте не секрет, що часто
інтереси учня різнопланові: він любить музику і математику, історію, охоче
займається іноземною мовою, до того ж відвідує ще й гурток технічної творчості
або спортивну секцію і успішно зі всім цим справляється. Чимало і таких
ситуацій, коли інтереси і схильності взагалі не виявляються.
Профорієнтація - зроби свідомий вибір.
http://prof.osvita.org.ua/uk/index.html
Про інтернет-проект "Профорієнтація"
Інтернет-проект "Профорієнтація" розрахований на школярів (випускників) та їхніх батьків, студентів, викладачів і методистів. Головне завдання проекту – допомогти сучасній молоді свідомо підходити до вибору майбутньої професії в залежності від індивідуальних психологічних схильностей; показати реальну ситуацію з дефіцитом професіональних кадрів на ринку України.
Проект покликаний:
• допомогти користувачам визначиться з майбутньою спеціальністю;
• довести, що професійно-технічні спеціальності можуть бути так само успішні, як і престижна вища освіта;
• показати нерозривний зв'язок між бажаною професією й необхідною освітою;
• розкрити тенденції розвитку ринку праці в різних регіонах України;
• описати специфіку різних спеціальностей;
• виправити негативний імідж "непрестижних" спеціальностей;
• надати користувачам необхідну контактну інформацію державних і недержавних організацій, що займаються питаннями профорієнтації й працевлаштування;
На сьогодні сайт проекту містить оглядові та аналітичні статті на тему освіти та профорієнтації в Україні. Також користувачі можуть пройти інтерактивне тестування для визначення своїх здібностей та схильностей
Можна пройти профорієнтаційні тести у віртуальному кабінеті профорієнтації:
http://profi.org.ua/tests.shtml
Профільне навчання – вид диференційованого
навчання.
Передбачає:
врахування освітніх потреб,
нахилів і здібностей учнів;
створення умов відповідно до
їхнього самовизначення.
Забезпечується за
рахунок змін у:
цілях;
змісті;
структурі;
організації навчального процесу.
Мета
профільного навчання:
- забезпечення можливостей для
рівного доступу учнівської молоді до
здобуття загальноосвітньої профільної
та початкової допрофесійної підготовки;
- гарантування неперервної освіти впродовж
усього життя;
- виховання
особистості, здатної до
самореалізації, професійного зростання й мобільності в
умовах реформування сучасного суспільства.
Профільне навчання
зорієнтоване на:
- набуття старшокласниками навичок самостійної
науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності;
- розвиток їхніх
інтелектуальних, психічних, творчих, моральних,
фізичних, соціальних якостей;
- прагнення до саморозвитку та самоосвіти.
Основними завданнями
профільного навчання є:
створення умов для врахування й
розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів,
нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої
загальноосвітньої підготовки;
виховання в учнів любові до праці,
забезпечення умов для їхнього життєвого і професійного
самовизначення, формування готовності до свідомого вибору й
оволодіння майбутньою професією;
формування соціальної,
комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенцій учнів
на допрофільному рівні, спрямування підлітків щодо майбутньої професійної
діяльності;
забезпечення
наступно-перспективних зв’язків між загальною середньою і професійною освітою
відповідно до обраного профілю.
Профільне
навчання ґрунтується на таких принципах:
- фуркації (розподілі учнів за рівнем освітньої
підготовки, інтересами потребами, здібностями і нахилами);
- варіативності й
альтернативності (освітніх програм, технологій навчання і
навчально-методичного забезпечення);
- наступності та неперервності (між допрофільною
підготовкою і профільним навчанням, професійною підготовкою);
- гнучкості (змісту і форм
організації профільного навчання, у
тому числі дистанційного
забезпечення, можливості зміни профілю;
- діагностико-прогностичної реалізованості
(виявлення здібностей учнів
для їх обґрунтованої орієнтації на
профіль навчання).
Структура профільного
навчання
Профіль навчання -
- спосіб організації диференційованого
навчання, який передбачає поглиблене і професійно
зорієнтованевивченя предметів;
- визначається з урахуванням освітніх
потреб замовників освіти; кадрових, матеріально-технічних, інформаційних
ресурсів школи;
соціокультурної і виробничої інфраструктури
району, регіону; перспектив здобуття подальшої
освіти і життєвих планів учнівської молоді.
Напрями профільного
навчання
Профільне
навчання у старшій школі здійснюється за
напрямами:
Суспільно-гуманітарним (навчальні
профілі: правовий, історико-правовий, економічний, філософський, педагогічний
тощо)
Філологічним (українська чи іноземна
філологія)
Природничо-математичним (математичний,
фізико-математичний, хіміко-біологічний, хіміко-фізичний, біолого-географічний,
еколого-географічний тощо)
Технологічним (виробничі технології,
комп’ютерні технології)
Художньо-естетичним (хореографічний, музичний,
театральний, мистецтвознавство тощо)
Спортивним (гімнастика, плавання, легка
атлетика, туризм, спортивні ігри тощо)
Комментариев нет:
Отправить комментарий